laaatste verhaaltje. . tijd om naar huis te gaan

24 april 2013 - Sydney, Australië

aloaaa! aloaa voor de aller laatste keer! na 5 maanden reizen zit het er helaas op.. we gaan naar huis! om goed af te sluiten nog een klein verhaaltje over onze trip; na een lange heenreis van 26 uur waren we dan in sydney! daar liepen we dan als Backpack groentjes die het hele backpack leven nog gingen meemaken; geen idee van de dag en tijd, bijna geen planning, alles rustig aan en never nooit geen stress!:) vanuit sydney, wat natuurlijk een mooie stad is met het opera house en de harbour bridge, zijn we via de kust naar Melbourne gereisd. dat werd toch wel echt ons thuis! we zijn daar 4 weken gebleven, een hele gezellige stad! 2 dingen die we daar meegemaakt hebben halen we er nog even uit: oud en nieuw en de aussie open! wat was oud en nieuw een gek feest! met onze Franse en Zwitserse vrienden de stad in en keihard feesten! Natuurlijk ook de australian open! 2 dagen van top tennis en het hele sfeertje genoten! geweldig! het goeie nieuws was, was dat we een baantje hadden gevonden bij een boerderij, bij die gezellige mensen! jaa we hebben daar welgeteld 2 dagen gewerkt en zijn er met 150 $ weer vertrokken;) na 4 top weken in Melbourne gingen we naar adelaide via de bekende great ocean road! echt een prachtig stuk met mooie stranden en parken! 1 nadeel.. het is verschrikkelijk duur;) op dat stuk hebben we redelijk wat geld gebracht naar de campings, maar het blijft een must do! nadat we bijna in adelaide waren maar er geen bus verder ging moesten we nog even terug naar Melbourne en vanuit daar 11 uur in de bus dan toch naar adelaide! yepp.. das logisch! het leuke van de trip terug naar Melbourne was, was dat ik mijn nicht sinds lange tijd weer kon zien:) adelaide was ook ons thuis geworden, maar dan meer op de camping! uiteindelijk hebben we daar 5 weken gestaan op onze geliefde big4 aan het strand. in adelaide moest en zouden we echt moeten gaan werken! want ja.. ondertussen was de portemonnee goed leeg en zei ook de bank dat we eens een aanvulling moesten doen in onze geldpot:) na veel belletjes en mails hadden we eindelijk een baantje! werken bij een bedrijf die alles in elkaar zet voor shows; stoelen, tafels en stellages in elkaar schroeven en klaar zetten. laat dat in elkaar schroeven nou net onze sterkste kant zijn, je kan dus wel voorstellen hoe goed dat ging..;) gelukkig was dat alleen de eerste dag, daarna was het best relax! helaas hebben we daar maar 2 weken in totaal kunnen werken en dus niet heel veel geld kunnen verdienen.. en die rest van de 3 weken dan? jaa dat was meer het probleem.. die 2 weken werken waren verspreid over ongeveer 3,5 week. we hebben op die camping heel veel backpackers ontmoet en een hele vette tijd mee gehad! duitsers, nederlanders, Fransen, Engelsen en niet te vergeten een Zweedse ;) maar goed die dagen werk waren in ieder geval iets waar we weer even verder mee konden doen. het verhaal dat er een gast naar ons toe kwam en dat hij werk voor ons had, met een mooi loontje, en wat achteraf gewoon een zielig persoon was die geen vrienden had en alleen even wilde praten was toen om te huilen, maar daar kunnen we nu toch wel om lachen. ook het verhaal dat we dachten goedkope tickets naar nieuw zeeland te hebben gevonden en later toch iets duurder uitviel, was toen een flike domper maar ook daar kunnen we nu wel om lachen, en we gaan het niet nog een keer fout doen;) na 5 heerlijke zonnige en warme ( soms iets te ) weken in adelaide, gingen we naar het wat frissere maar ook prachtige nieuw zeeland, naar mn tante. in 2 weken nieuw zeeland hebben we meer fysieke arbeid geleverd dan in 4 weken melbourne! raften, fietsen, cave raftig en natuurlijk de gruwelijke skydive! Natuurlijk was het ook super om mn tante weer even te zien! na een net zo lange vlucht van Amsterdam naar sydney, waren we dan weer terug in Australië, cairns om precies te zijn. vanuit cairns terug naar sydney hebben we waarschijnlijk de vetse tijd gehad met de 2 andere dutchies rick en robin die we in cairns ontmoet hadden. met ze 4e zijn we op de gekste, mooiste en gezelligste plekken geweest! van midden in een national park waar we ons tentenkamp hadden en alleen drinkwater tot aan de prachtige witte stranden en het geweldge en gekke uitgaansleven langs de hele oostkust, ook wel party coast! naast dat we een geweldige tijd hebben gehad met alles en iedereen die we onderweg naar sydney zijn tegen gekomen mag de trip op het great barrier reef en de white sunday eilanden absoluut niet ontbreken in dit verhaaltje:) wat een onvergetelijke en gruwelijke trip met geweldige andere backpackers! het stuk tussen cairns en sydney duurde ongeveer 3,5 week en toen zat het reizen er echt op. Eigenlijk vergeten we nog 2 tripjes die ook niet mogen ontbreken.. : de blue mountains en het rainforest bij cairns! ook deze trips waren prachtig en om niet meer te vergeten! op 15 december kwamen we dan toch echt weer aan in sydney, na 2600 km van cairns te hebben gereden. jaaja dat is even iets anders dan van nederland naar Duitsland of Frankrijk:p de jongens hebben na heeeel veel emotionele momenten toch wel hun auto kunnen verkopen voor nog een mooi prijsje! er was zelfs nog een aanbod om de auto te ruilen voor een iphone4, dat zijn toch wel biedingen;) nadat we de boys op de bus hadden gezet naar het vliegtuig zijn wij nog 8 dagen naar de camping iets buiten sydney geweest en daar voor de aller laatste keer ons kampement opgezet , helaas.. in de 5 maanden hebben we toch wel 3 tenten versleten, 2 slaapmatjes, slaapzak, kleren, zonnebrillen en een bak met geld! maar het was het allemaal guwelijk waard! op dit moment is het tijd om aussie te verlaten en terug te gaan naar het verschrikkelijk koude en waarschijnlijk natte Nederland.. dat gaat wat worden als we om 6 uur sochtends aankomen.. winterjas, 2 truien en een paar dikke sokken:) eerst nog even 35 uur onderweg, vanaf de camping dan. dus dan valt het wel weer mee vanaf sydney-_- vanuit sydney 9 uur naar kuala lumpur, daar 2 uur overstap tijd, en dan nog heerlijk 12 uur genieten terug naar Amsterdam. tegen die tijd zullen we kapot, gebroken en geen geld meer hebben, naja alleen nog voor een biertje op t vliegveld:) wij willen iedereen die we ontmoet hebben tijdens de reis bedanken voor de gave tijd! en natuurlijk al onze lieve en trouwe volgers op Facebook en reislogger! het was een onvergetelijke trip, een ervaring rijker en op naar de volgende trip! (a) xxx

1. Nikki:
    24 april 2013
    Wat leuk joris om zo jouw reis te hebben kunnen volgen. Heel veel leuke verhalen en vast nog meer om te vertellen als je hier weer in ons koude kikkerlandje bent. :) tot snel weer! Nikki
  2. Suzette en Kees:
    24 april 2013
    Bedankt dat we hebben kunnen meegenieten van jullie superreis!! Wat is er dan beter om te horen aan het eind dat het in voor en beetje tegenspoed zéér de moeite waard was! Goede terugreis gewenst, Suzette en Kees
  3. Senior:
    24 april 2013
    Ja Tim en Joris aan alles komt 'n einde, ook aan heeeeel leuke, lange vakanties !!
    We hebben met veel plezier jullie reislogger gelezen en nu weer "back to business", dat zal in het begin zeker niet meevallen.
    Veel sterkte !!!!
  4. Frits:
    24 april 2013
    'n biertje op vrijdagmorgen 06.00 uur op Schiphol is zeker een terugreis waard :-) Prachtig te lezen dat jullie zo gruwelijk hebben genoten van jullie trip en bedankt voor het meeliften met jullie ervaringen. Goede terugreis en in Nederland is het lente, dus dat komt wel weer goed met de temperatuurverschilen.
  5. Mayke:
    25 april 2013
    Nou heren, ik wens jullie een hele goede terugreis en een hele leuke thuiskomst. Het zal wel even wennen worden na 5 maanden zon, nieuwe indrukken, mee- en tegenvallers en heel veel vrijheid. Dank voor de mooie verhalen en sterkte met acclimatiseren in good old Holland!