Taupo en Skyyydiveee!

16 maart 2013 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Aloaaa!

Hoe gaat het daar? Weer in de sneeuw? -__- Weer kou?... Drama! Hier een graadje of 25! Heerlijk! Na ons laatste verhaal zijn we wezen black water raften in de grotten iets butien Taupo. 2,5 rijden met een busje naar de grotten. Daar gingen we met 12 anderen en 2 begeleiders door de grotten, op een band over het water! Springen van watervallen en lekker relaxen op onze band. Verder waren er heel veel gloeiwormen te zien! Heel bizar gezicht. Het was pikke donker dus iedereen kreeg een helmpie met een lichtje op, zodat je nog wat kon zien. Ongeveer 2 uur in de grot geweest, was heel erg gaaf! Daarna weer 2,5 met een busje terug naar taupo.

Deze activiteit was erg gaaf, maar valt eigenlijk in het niets bij onze volgende activiteit! Skyyydiveeennn! Nu we dit typen krijgen we weer klamme handjes, helemaal bij het zien van de film en foto's! Wat een avontuur!
We werden om 3 uur opgehaald in taupo en gebracht naar Taupo Tandem Skydive. Daar aangekomen moesten we beslissen vanaf welke hoogte we gingen springen en of we een cameraman met ons mee wilde om de vrije val te filmen. Tuuurlijk! Het kost even wat, maar dan heb je wel alles op beeld!

Daar gingen we dan! Wat een spanning al! Pak aan en kennis gemaakt met de camera man en instructeur. Jahoor, tim en ik zaten helemaal voorin het vliegtuig, lekker dichtbij de deur! In het vliegtuig was het doodstil, behalve de 2 dutchies die lekker bleven ouwehoeren. Dat vonden de instructeurs wel mooi! Na 20 minuten klimmen en een fantastisch uitzicht was daar het begin van een hartslag die ik nog nooit zo hoog heb gevoeld! Tim mocht als eerste! Daar ging ie dan, benen naar buiten, nog even lachen naar de exit foto... 3,2,1 hopaaaaa! En daar zag ik tim dan een duikeling maken waar je u tegen zegt! Heerlijk het diepe in! We sprongen van 12.000 ft, dat is ongeveer 3,5 km! Toen was het mijn beurt.. Naar de deur opening, foto maken, 3,2,1 en hopaaaa! Eerst sprong de camera man en direct daarna sprongen wij erachter aan. De eerste 5 seconden schakelen je hersenen alles uit, geen idee wat er in die tijd is gebeurd! Maar als je eenmaal in je vrije val zit en echt aan het vliegen bent... Wat eeen gevoel! Niet te beschrijven! Met 160 km/pu naar beneden schieten! Camera man voor onze neus die mooi beelden heeft gemaakt! Na 35 seconden vrije val was het tijd om de parachute te openen! Wat een klap was dat! De camera man schoot nog een paar metertjes door! Toen de parachute eenmaal open was kon ik eindelijk een beetje genieten van het uitzicht! Ongekend mooi! Mn instructeur zei opeens: look there is your mate! Paar honderd meter verder zag ik tim al bijna op de grond! Na een paar minuten genieten van het uitzicht en een beetje bijkomen kwam de landing. Beentjes omhoog en hopaa, veilig geland!

Tim kwam meteen naar mij toe, vol adrenaline! High-Five! Foto maken met de anderen die in het vliegtuig zaten en tijd om bij te komen! Die dag hebben we het alleen maar over de sprong gehad, en vooral de eerste 5 seconden en het uitzicht! Wat was het gruwelijk! Het gevoel is niet te beschrijven!

Vandaag niks gedaan en morgen is onze laatste activiteit! Raften op niveau 5! De hoogste die gedaan kan worden, dus dat wordt ook nog even knallen! Dan zitten de activiteiten erop en komt mijn tante zondag weer terug. Dan zijn we nog 2 dagen samen en gaan tim en ik woensdag alweer terug naar Aussie! Op naar de oostkust!

Het verhaal is geschreven zoals we er ook over praten en denken, maar dat komt nog door de adrenaline ;)

Het filmpje van de skydive en de vrije val staat hieronder! Geweldig filmpje!

De foto's komen ook zo snel mogelijk!

Tot snel! XXX

1. Annelies en Victor:
    16 maart 2013
    Wat een belevenis, geweldig filmpje. Jullie halen er wel alles uit.
    Maak er nog een mooie tijd van. Leuk om jullie verhalen te lezen.Vic en ik vertrekken 1 april naar Vietnam. Reuze zin. Groeten van ons.
  2. Jules en Mathilde:
    16 maart 2013
    Whauwwwww, wat een helden!! Mijn adrenaline stroomde ook toen ik het filmpje bekeek!! Dit is vast en zeker hét hoogtepunt van jullie reis!
    Een belevenis om nóóít te vergeten! Geweldig dat jullie dat gedaan hebben, maar één ding weet ik zeker..... IK doe dit nooit!!!!! XX
  3. Senior:
    16 maart 2013
    Het verhaal via skype was al ongelooflijk !! En toen die beel- den en foto's erbij geweldig en super !! Inderdaad voelde ik ook de adrenaline stromen, echter niet om het niet te doen , maar om het tzt toch ook te doen, vermoedelijk dan op Texel. Trouwens dat water gedoe , in een band met glijden en springen lijkt mij ook wel wat....Kortom jaloers tot en met !!
    En dan nog raften op nivo 5 , daar kunnen F/H , Willem en ik over meepraten ook heel gaaf , dan zul je ook de adrenaline voelen stromen als je op een rots blijft hangen....
    jullie komen niet met 1 rib minder uit je lijf terug maar min meerdere ribben vermoed ik. Werk vinden in de buurt van Cairns zal belangrijk worden . En opnieuw : blijf genieten ,deze [spannende] belevenissen worden herinneringen om nooit meer te vergeten ! Nog een paar leuke dagen met Alison en andere fam. leden voordat jullie weer vertrekken as woensdag.
    tot skype , sms of mail ...... XXXXXXX A & W
  4. Mayke:
    17 maart 2013
    Hoi Joris en Tim,

Wat een super filmpje en wat een spectaculaire activiteit!! Ik kan me voorstellen dat dit een onuitwisbare ervaring is geweest waar je nog dagen (misschien wel jaren) over na kunt praten. Zag er echt heel erg leuk uit. Ik weet niet of ik dit zou hebben aangedurfd, maar misschien krijg ik ooit wel de kans om dat te gaan uitproberen. Geniet lekker verder en tot mails!